چگونه می توان با همکار حسود کنار آمد؟!
تاریخ : چهار شنبه 29 / 3برچسب:,
نویسنده : هادی

  يك پيراهن سفيد اتو كشيده از داخل كمدت انتخاب مي‌كني، يك عطر خوب و ملايم به‌خودت مي‌زني، دستي به موهايت مي‌كشي، يك برقي هم به كفش‌هايت مي‌اندازي...عاليه! همه چيز مرتب است، به اين مي‌گويند يك كارمند خوب. حالا يك لبخند هم به اين سمفوني كارمند شسته و رفته اضافه مي‌كني و كيفت را برمي‌داري. در شركت را كه باز مي‌كني با صداي بلند به همه سلام مي‌كني.چي شد؟ توي ذوقت خورد؟ كسي با روي خوش از شما استقبال نكرد؟ لبخند روي لب‌هايت خشك مي‌‌شود. آرام پشت ميزت مي‌نشيني. با خودت غرولند مي‌كني: «مي‌دانم همه شما به من حسادت مي‌كنيد.»


حسودها همه جا هستند!


شما كه همه دنيا را سفر نكرده‌ايد و براي همين شايد فكر كنيد داستان حسادت و خاله زنك بازي‌هايي كه در بعضي شركت‌ها وجود دارد و متاسفانه آقايان و خانم‌ها را به يك اندازه درگير خودش كرده، فقط مخصوص فرهنگ كشوري است كه در آن زندگي مي‌كنيم اما حسادت يكي از مشكلات فراگيري است كه با جرات مي‌شود گفت در هر محيط كاري و در هر جاي دنيا مي‌شود تجربه‌اش كرد. در سال 2006 در فرانسه، تحقيقي روي 100 شركت انجام شد و نتيجه اين بود كه 77 درصد كارمندان آن شركت‌ها نسبت به يكديگر حسادت را تجربه كرده‌اند. حالا شما از كدام دسته هستيد؟ از آن دسته افرادي كه به همكاران‌تان در محيط كار حسادت مي‌كنيد يا برعكس اين شما هستيد كه باعث حساسيت همكاران خود در محيط كارتان شده‌ايد؟ ما براي هر 2‌وضعيتي كه ممكن است شما را درگير خودش كرده باشد، پيشنهاداتي داريم كه حتما به شما كمك مي‌كند.

 

 

تو هم موفق مي‌شوي

اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه به بيماري حسادت دچار شده‌ايد و برچسب «همكار حسود» روي شما خورده است بهتر است هرچه زودتر خود را از اين حس آزار‌دهنده رها كنيد چون حسادت باعث تحليل شما شده و به واسطه آن نمي‌توانيد به‌خوبي از عهده وظايف خود در محيط كار بربياييد. اين جمله را با خود تكرار كنيد:« خدا هر آنچه به ديگران داده 2 برابرش را به من خواهد داد.» با تكرار اين جمله و ملكه شدن آن در ذهن، خود را از حس حسادت خالي خواهيد كرد. موفقيت‌ها و شادي‌هاي ديگران را با همه وجود بخواهيد تا واكنش چنين حس خوبي همه زندگي‌تان را غرق شادي و بركت كند.


 

حسود را درك كن

حتما خيلي اوقات وقتي با خودتان خلوت مي‌كنيد و با ذره‌بين رفتارهاي ديگران را انتقاد مي‌كنيد، با خودتان گفته‌ايد كه هرگز در شرايطي قرار نمي‌گيريد كه كار اشتباهي را انجام دهيد! اما اشتباه شما اين است كه تصور مي‌كنيد از ديگران جدا هستيد و هرگز اشتباه نمي‌كنيد. يادتان باشد كه هيچ كس پليد يا بي‌اخلاق متولد نمي‌شود و مجموعه شرايطي سخت باعث شكل‌گيري رفتارهايي آزار‌دهنده در افراد مي‌شود. قبل از هرچيز همكار خود را درك كنيد و به‌دنبال علت رفتار او باشيد. شايد او در محيط خانوادگي‌اش آنطور كه بايد مورد احترام قرار نگرفته يا دچار شكست‌هاي ممتدي در زندگي‌اش شده است. با درك اين موضوع راحت‌تر مي‌توانيد با او كنار بياييد و رابطه‌اي دوستانه با او شكل دهيد.

 

سرچشمه را درياب!

يك ضرب‌المثل قديمي مي‌گويد:« آب را بايد از سرچشمه‌اش خورد!» اگر با وجود يك رابطه خوب و دوستانه با همكار حسودتان و ديگر همكاران، همچنان از آزارها و دسيسه‌هاي او در امان نيستيد بهتر است به‌دنبال يك حامي بهتر باشيد. ارتباط خود را با رئيس شركتي كه در آن كار مي‌كنيد بهتر كنيد البته اين به معناي چاپلوسي نيست بلكه تلاش كنيد تا در كار خود بهترين باشيد و مسئوليت‌هايي كه به‌عهده‌تان محول مي‌شود را به‌خوبي انجام دهيد. هرگز سعي نكنيد آزارهاي همكاران حسودتان را براي رئيس‌تان شرح دهيد چون ممكن است اوضاع را بدتر كند. در عوض سعي كنيد مشكلات كاري‌تان را به تنهايي حل كنيد.

 

حواست را جمع كن 

قبل از اين‌كه باعث به‌وجود آمدن حسادت بين همكاران‌تان شويد، رئيس رفتار خودتان باشيد و حرفي نزنيد كه ديگران را با آن تحريك كنيد. تنها درمورد موفقيت‌ها و استعدادهاي ويژه خود صحبت نكنيد بلكه توانايي‌هاي همكاران‌تان را هم درنظر بگيريد و با آن‌ها در موردش صحبت كنيد تا آن‌ها را نسبت به‌خودتان علاقه‌مند كنيد. باور كنيد، تحسين ديگران هميشه معجزه مي‌كند.


 

با دسيسه چه كنيم؟

اگر حسادت همكاران فقط در حد متلك يا نگاه‌هاي سرد و بي‌توجه باشد، مي‌توان راحت‌تر نسبت به آن بي‌توجه بود اما واي از آن روزي كه حسادت مثل يك پيچك دست و پاگير روي همه جزئيات كار شما تاثير بگذارد و همكاران شما به‌دنبال راهي براي خالي كردن زير پاي شما باشند. براي اين‌كه يك سپر دفاعي خوب مقابل چنين همكاراني درست كنيد، سعي كنيد با ديگر كارمنداني كه چنين مشكلي را با آن‌ها نداريد، رابطه‌اي دوستانه و قوي برقرار كنيد تا در غياب‌تان، آن‌ها از شما و موقعيت شما حفاظت كنند.

 




:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
به وبلاگ من خوش آمدید ، امیدوارم از مطالبی که براتون میذارم خوشتون بیاد و ازشون در تمامی مراحل زندگیتون استفاده کنید تا بتونم سهم هرچند خیلی کوچکی در موفقیت ایرنیان عزیزی که این وبلاگ رو میخونن داشته باشم. ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 214
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 214
بازدید ماه : 694
بازدید کل : 121636
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 62
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرواز به سوی شادی و موفقیت و آدرس moafagh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.